Zasady offshoringu

Zasady offshoringu

Offshoring jest procesem, dzięki któremu jest możliwe wytwarzanie usług poza granicami kraju, z którego pochodzi konkretne przedsiębiorstwo. Usługi offshoringowe mogą być udzielane przez firmy zewnętrzne, jak również realizowane wewnętrznie, na podstawie stworzonej specjalnie w tym celu jednostki. Czytaj dalej i poznaj zasady współczesnego offshoringu.

Offshoring jest powszechnie stosowaną usługę we współczesnym biznesie. Dzięki niemu możliwy jest dynamiczny rozwój międzynarodowych korporacji, które są istotnymi graczami na wielu światowych rynkach. Istnieje wiele metod, które pozwalają na skuteczne wprowadzenie i realizowanie offshoringu.

Offshoring – kto w ogóle na to wpadł?

Zdaniem wielu ekspertów, offshoring na szeroką skalę jako pierwsza, zaczęła stosować firma General Electric. W 1990 roku nastąpił potężny proces wyodrębniania poszczególnych usług biznesowych z macierzystego przedsiębiorstwa w celu implementacji działów w konkretnych państwach.

Po niespełna 3 dekadach, General Electric może pochwalić się ponad 30. jednostkami organizacyjnymi, które są oparte właśnie na offshoringu,. Najczęstszym rodzajem usług biznesowych świadczonych w modelu offshoringowym są prace IT, customer service, HR, księgowość, a także logistyka.

Offshoring – na czym tak naprawdę polega i czym jest w praktyce?

Rozwój offshoringu jest ściśle powiązany z rozwojem technologii telekomunikacyjno-informacyjnej, jak również wzrostem globalnej konkurencji. Nie bez znaczenia jest również współczesna liberalizacja przepisów traktujących o swobodnym międzynarodowym handlu usługami.

Najczęstszymi usługami offshoringowymi są przede wszystkim usługi IT, a także inne, szeroko rozumiane usługi dla biznesu. W ramach offshoringowych procesów IT, można wyróżnić m.in. wsparcie IT, rozwój różnego rodzaju aplikacji, budowanie poszczególnych stron lub aplikacji, jak również reengineering czy kontrolę bezpieczeństwa.

Offshoring jest procesem wysoce opłacalnym dla międzynarodowych korporacji, ponieważ w ramach wydzielania konkretnych działów, możliwe jest uzyskanie o wiele niższych kosztów pracy, czy możliwości dostępu do dużych zasobów kapitału intelektualnego. Nie należy mylić procesów offshoringowych outsourcingowymi, ponieważ te drugie umożliwiają wykorzystanie zasobów zewnętrznych.

Outsourcing to metoda zarządzania, dzięki której korzysta się z usług podmiotu zewnętrznego w celu wsparcia samych procesów biznesowych. Outsourcing to również przedsięwzięcia restrukturyzacyjne, które dążą do wydzielenia ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, konkretnych funkcji, a także przekazania ich innym podmiotom gospodarczym.

Czytaj także: Na Czym Polega Zjawisko Piezoelektryczności?

Poprzedni artykułCzym różnią się tłumaczenia prawne i prawnicze?
Następny artykułZbankrutowałeś? Ogłoś upadłość konsumencką

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj