Jak zadbać o dobry dostęp do internetu w firmie?

Czasem wbrew zapowiedziom operatora internet w firmie wcale nie działa tak, jak powinien. Prędkość jest dużo niższa, a niektóre pokoje wcale nie są objęte zasięgiem. Sporo można jednak zrobić samemu dla wzmocnienia sygnału wi-fi w miejscu pracy.

Wzmacniacz wi-fi a elektromobilność

Sporo mówi się ostatnio o elektromobilności. Za tym terminem kryje się między innymi to, że przedsiębiorstwa z kiepskim dostępem do internetu są po prostu mniej konkurencyjne. W praktyce to oznacza, ze nie zawsze możesz od razu odebrać maila i na niego odpisać, albo że z trudem idzie przesyłanie większych plików. Cierpi na tym wydajność i wizerunek przedsiębiorstwa. Zadbać o dostęp do internetu w firmie można prostymi sposobami. Przeczytaj, jak wybrać wzmacniacz sygnału wi-fi do biura i zdecyduj, czy przyda ci się takie urządzenie. Czasem, gdy operator nie ma korzystnej oferty internetu biurowego na danym terenie, trzeba o niego zadbać samemu.

Problemy z umową operatora

Pracownicy biur w centrach dużych miast na co dzień raczej nie powinni narzekać na kiepski internet. Ale nawet tam zdarzają się przejściowe problemy. Przykładowo dzieje się tak, gdy biuro jest rozbudowywane, a stara umowa jeszcze obejmuje mniejszy zasięg czy moc przesyłu. W takim wypadku lepiej samemu zadbać o wzmacniacz wi-fi i inne urządzenia pomocnicze.

Pierwsze, co warto mieć, to dobry router. Małe biuro może korzystać z taniego modelu otrzymanego w pakiecie z internetem. Gdy załoga się rozrasta, taki router będzie jednak niewystarczający. Wybierz porządny model z antenami i dużą mocą przesyłu sygnału. Pamiętaj, by umieścić go w dobrze dostępnym miejscu i to raczej na środku biura, a nie w najdalszym kącie. Często właściciele biur chronią router przed niepowołanym dostępem, ale jednocześnie blokują sygnał. Często właściciele biur chronią router przed niepowołanym dostępem w specjalnych skrytkach, ale jednocześnie blokują sygnał. Routera nie powinny blokować metalowe szafy i inne grube czy twarde powierzchnie.

Lepszy sygnał ze wzmacniaczem wi-fi

Można też dopasować do biura dodatkowy wzmacniacz wi-fi. W dużym biurze szczególnie sprawdzi się wzmacniacz wi-fi złożony z kilku części, które wyłapują i wzmacniają sygnał. Jeśli postawisz je w różnych pokojach lub na poszczególnych piętrach biura, jakość sygnału się poprawi.

Na koniec warto sprawdzić, czy pakiet nie jest zwyczajnie zbyt skromny jak na potrzeby biura. Większość osób ma w domu standardowy pakiet wi-fi i nawet nie wie, że istnieje też specjalny internet biurowy. Gdy w jednym miejscu przy komputerze i smartfonie pracuje kilkanaście osób, łatwo wyobrazić sobie, dlaczego sieć jest przeciążona. Warto realistycznie ocenić możliwości sieci. Można poradzić się znajomego informatyka i zapytać, jaki internet byłby odpowiedni dla firmy. Lepiej nie pytać od razu w salonie operatora, bo większość doradców zazwyczaj powie, że im droższy pakiet, tym lepiej. Decyzję warto podejmować rozważnie, bo najczęściej z wybranym pakietem trzeba będzie zostać przez kolejne 2 lata.

Poprzedni artykułJak działa kalkulator OC? Czy jest przydatny?
Następny artykułCharakterystyka rynku sterowników PLC

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj