Wpływ content marketingu na pozycjonowanie stron internetowych

Każdy chce, by jego strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Nie jest to łatwe i wymaga sporego wysiłku. Pozycjonowanie to wiedza i umiejętności, a także liczne narzędzia, które to umożliwią. Coraz popularniejsze staje się tutaj zastosowanie content marketingu, jako ważnego wsparcia dla SEO. Dlaczego? Czym jest content marketing i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych to wiele metod i technik, które mogą wpłynąć na lepsze wyniki w Google (www.Bizzit.eu), używa się do tego różnych narzędzi, które mają wspomóc te działania, najczęściej więc łączy się tutaj kilka strategii. Co istotne, aby strona była dobrze wypozycjonowana, należy kierować się zmiennymi algorytmami Google, które ustalają czy dana strona i jej zawartość są wartościowe czy nie.

Przy pozycjonowaniu stron często wykorzystuje się takie narzędzia jak analiza i optymalizacja stron, także pod kątem treści (content marketing), dobór właściwych słów kluczowych czy zdobywanie bazy wartościowych linków (link building). Pozycjonowaniem najczęściej zajmują się agencje reklamowe, które wykorzystując odpowiednią wiedzę oraz narzędzia pozwalające na skuteczną pomoc w marketingu.

Content marketing – co to jest?

Mówiąc wprost, content marketing to inaczej marketing treści, który wykorzystuje się w celu pozyskiwania klientów poprzez tworzenie tekstów będących odpowiedzią na oczekiwania odbiorcy. Jest to forma jednostronnej reklamy i jej najważniejszym wyznacznikiem jest budowanie długotrwałych relacji. Dotyczy to rzecz jasna wszystkich możliwych treści umieszczanych w sieci, do czego można zaliczyć: artykuły, podcasty, poradniki, infografiki czy raporty. Cel jest prosty – informować, doradzać, przekazywać treści przydatne dla odbiorcy. Oczywiście muszą być one stworzone w oparciu o konkretne wytyczne, dzięki czemu będą one unikalne i wartościowe.

Jak content marketing wpływa na pozycjonowanie?

Od jakiegoś czasu widać wyraźnie zwrot ku content marketingowi, jeżeli chodzi o przychylne spojrzenie ze strony algorytmów Google. Oznacza to, że zwracana jest większa uwaga na to, co zostaje umieszczone w sieci, w jaki sposób, a także co w sobie zawiera. Dzięki wartościowym treściom zwiększa się ruch na stronie, buduje się pozytywny wizerunek firmy, rozszerza się zakres potencjalnych odbiorców, a także buduje możliwość nawiązania długoterminowych relacji z potencjalnymi klientami. To wszystko rzecz jasna przekłada się także na realne zyski dla firmy. Content marketing stał się ważnym narzędziem SEO.

Przede wszystkim jednak ten rodzaj reklamy pozwala na bezpieczne oraz naturalne pozycjonowanie i jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie odbiorców na rzetelne, wartościowe i przydatne informacje.

Strategia content marketingu

Tworzenie treści nie jest wcale takie łatwe. Aby były one rzeczywiście wartościowe i przydatne tak dla nadawcy, jak i dla odbiorcy, muszą spełniać konkretne oczekiwania. Przede wszystkim powinny być one opracowane pod kątem określonej grupy odbiorców, przy czym należy wziąć pod uwagę konkurencję, znać swoje wady i zalety w odniesieniu do innych. Jak tworzenie treści to i wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych powiązanych z tematyką i dających większe szanse na wypozycjonowanie się na nich. To także baza dla linków, które jednak powinny być tak dobra, by były dyskretne i w miarę naturalne.

Content marketing to zdecydowanie odpowiedź na obecne oczekiwania, także pod względem algorytmów Google, które co jakiś czas ulegają uaktualnieniu. Bogata w treści stron, będzie traktowana jako bardziej wartościowa, a jej jakość uznana za znacznie wyższą od innych podobnych, co rzecz jasna przełoży się na pozycję w wyszukiwarce. Chcąc się pozycjonować warto jest o tym pamiętać.

Poprzedni artykułWyjazdy firmowe
Następny artykułJaki olej do pilarki? Odpowiadamy na przykładzie serii V-Green VEGATOL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj