Trendy w opakowaniach perfum dla kobiet

Trendy w opakowaniach perfum dla kobiet

Zgodnie z raportem KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2017” popyt na luksusowe marki kosmetyczne i perfumeryjne w naszym kraju rośnie. Dla klientek szczególnie ważne jest profesjonalne doradztwo w salonach oraz poczucie indywidualnego podejścia i prestiżu. Czym się kierować przy projektowaniu opakowań perfum?

Dlaczego opakowanie jest tak ważne?

Kobiety niejako „kupują oczami”, dlatego warstwa wizualna oferowanego produktu jest tak istotna. Przykuwająca uwagę barwa, kształt i rozmiar flakonika z perfumami są doskonałymi narzędziami marketingowymi marki, dzięki którym może ona wyróżnić się na tle konkurencji. Opakowanie służy także ochronie oferowanego towaru przed czynnikami zewnętrznymi, a specyficzny układ folii na nim świadczy o oryginalności perfum.

Kolorystyka

  • Luksus i elegancja – nie ulega wątpliwości, że dobrze działają te opakowania, które w sposób jednoznaczny przywołują skojarzenia z dobrobytem i elegancją. Często więc opakowania perfum są w kolorze złota, srebra i granatu, ponieważ sprawiają od razu wrażenie luksusowości. Taką praktykę często stosują producenci z wyższej półki, np. Dior.

  • Popularne barwy – na opakowaniach perfum dla kobiet często spotykane są także odcienie szarości i niebieskiego oraz kolory metaliczne. Co ciekawe, współczesne trendy dopuszczają także stosowanie czerni w perfumach skierowanych do kobiet, chociaż tradycyjnie kolor ten był raczej zarezerwowany dla mężczyzn.

  • Synchronizacja z nutą zapachową – kolorystyka opakowań w dużej mierze związana jest z samym zapachem perfum. Przykładem są zapachy kwiatowe, których opakowania zazwyczaj są w kolorach łososiowych, pastelowych, różu.
  • Wzory – wzory imitujące umaszczenie zwierząt czy motywy kwiatowe, raczej sprawdzają się w przypadku nastolatek, ponieważ kojarzą się z dziewczęcością. Perfumy skierowane do młodszych klientek wyróżniają się również cieplejszymi barwami: pomarańczowym i żółtym.

Kształt flakonów

Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający, o czym doskonale wiedzą producenci perfum. Aby wyróżnić swój produkt na tle konkurencji, często decydują się na współpracę z projektantami sztuki w zakresie stworzenia koncepcji opakowania. Surrealizm, odwołanie do natury, art deco czy motywy modernistyczne doskonale się sprawdzają.

Najnowsze trendy w zakresie projektowania opakowań i flakoników perfum najczęściej wynikają z łączenia nowoczesnych z tradycyjnymi rozwiązaniami. Na rynku dominują obecnie flakony o prostych, minimalistycznych kształtach. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni doceniają prostotę i funkcjonalność, co przekłada się na wygląd opakowań perfum. Ważnym trendem jest także wywoływanie skojarzeń z naturą poprzez kształt flakonu.

Kobiety zwracają szczególną uwagę na opakowania perfum, dlatego przed ich producentami stoi nie lada wyzwanie, by przebić się przez rosnącą w siłę konkurencję. Znajomość trendów znacznie ułatwia to zadanie, ponieważ umożliwia wpasowanie się w gust współczesnych kobiet. Obok funkcji promocyjnych, opakowanie odpowiada także za ochronę produktu, dlatego producenci decydują się na użycie maszyny foliującej, ponieważ folia stanowi dodatkowe zabezpieczenie perfum.

Znajdź foliarki oraz urządzenia do druku etykiet na Memprint.pl.

Poprzedni artykułJak racjonalnie zarządzać zasobami w firmie?
Następny artykułDyspensery etykiet – co to takiego?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj