Media społecznościowe używane są każdego dnia przez miliardy osób na całym świecie. Za ich pomocą można nie tylko komunikować się z innymi i zdobywać nowe informacje, ale również prowadzić skuteczne działania marketingowe.
Social media, czyli media społecznościowe to obecnie pełna gama platform – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy YouTube to tylko wybrane z nich. Prym wiedzie Facebook, dlatego to właśnie tam wiele firm rozpoczyna swoje działania marketingowej.
Dzisiaj social media marketing stawiany jest w czołówce najbardziej opłacalnych form marketingu internetowego. Dlaczego cieszy się tak dużym zainteresowaniem?
Zalety promocji w mediach społecznościowych:
- dostęp do szerokiej gamy potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą
- możliwość interakcji z odbiorcami przekazu
- wysoka skuteczność w promocji – zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych firm
- budowa pozytywnego wizerunku firmy
- przystępne ceny oraz możliwość prowadzenia działań marketingowych we własnym zakresie
- precyzja reklamy, którą można uzyskać dzięki skierowaniu przekazu do konkretnej grupy docelowej
- wsparcie dla SEO – lepsza pozycja strony internetowej w wyszukiwarce
Jak zacząć promować się w mediach społecznościowych?
Promocja w mediach społecznościowych, jak zaznaczyliśmy powyżej, możliwa jest również we własnym zakresie. Wiele mniejszych firm decyduje się na samodzielne założenie własnego konta i regularne uzupełnianie go o interesujące informacje – wpisy o promocjach, nowościach, zdjęcia, filmy, konkursy dla fanów.
Warto jednak zaznaczyć, że social media marketing prowadzony we własnym zakresie może być obciążony dużym ryzykiem. Niekiedy wystarczy niewielki błąd, aby fani odwrócili się od firmy, a ta zaczęła notować straty.
Zatem alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji zajmujących się social media marketingiem, na przykład agencji Tearsofjoy.pl. Wówczas zaplanowaniem strategii marketingowej oraz jej realizacją mogą zająć się profesjonaliści w tej właśnie dziedzinie.