Różne rodzaje tkanin do zadruku – charakterystyka i zastosowanie

Zadruk tekstyliów to duża część druku wielkoformatowego – poniżej prezentujemy powszechnie wykorzystywane tkaniny do zadruku i ich najczęstsze zastosowanie. Druk techniką cyfrową na wybranych tekstyliach to prężnie rozwijająca się dziedzina. Warto zwrócić uwagę na duży potencjał tej branży, różnorodność materiałów do wyboru, szeroki zakres zastosowań w różnych dziedzinach.

Innowacyjne rozwiązania, nowe technologie, prężny rozwój druku 3D – wszystko to sprawia, że chętnie korzystamy z różnych innowacji oraz nowoczesnych tkanin przeznaczonych do zadruku. Poniżej omówimy wybrane tkaniny do zadruku oraz ich przykładowe wykorzystanie.

Tkaniny do roll-up – frontlit i blockout

Tkaniny przeznaczone do roll up to frontlit oraz blockout. Czym się wyróżniają i jakie jest ich główne przeznaczenie?

Frontlit. Ta tkanina banerowa poliestrowa cechuje się dobrą jakością i jest przeznaczona do jednostronnego zadruku. Ma wiele zalet – między innymi jest odporna na marszczenie i rozdarcia, wytrzymała, a zarazem rozciągliwa. Na uwagę zasługuje także jej delikatna struktura i idealna do roll upów gramatura.

Blockout. Drugim tworzywem najlepszym do roll-upów jest tzw. blockout. Poliestrowa tkanina, gładka i półmatowa, służy do zadruku jednostronnego i dwustronnego. Bardzo dobre odwzorowanie kolorów i możliwość blokowania dostawania się światła to jej kolejne zalety. Zarówno frontlit, jak i blockout to tkaniny idealne do grafiki reklamowej in-door, prezentacji, tworzenia stoisk wystawienniczych (na przykład na konferencje czy targi).

Tkanina Canvas

Tkaniny Canvas to tkaniny bawełniane, bawełniano-poliestrowe lub poliestrowe powszechnie wykorzystywane w branży artystycznej. Umożliwiają one druk cyfrowy najwyższej jakości – są idealne do wydruku fotografii, różnych reprodukcji itp., gdyż pozwalają na szlachetny wydruk na wyjątkowej fakturze. Ich struktura jest zbliżona do płótna malarskiego.

Tkanina laminowana

Tkanina laminowana to jeden z najpopularniejszych materiałów w reklamie czy do wydruków wielkoformatowych. Ma wiele zalet – jak łatwość zadruku, jakość, odporność na działanie promieni słonecznych czy wody. Występują tkaniny o różnej gramaturze, więc można dopasować produkt odpowiedni do naszych potrzeb. Jej zastosowanie to m.in. zewnętrzna i wewnętrzna reklama wielkoformatowa, grafika reklamowa na dużych powierzchniach (jak na przykład tablice reklamowe, billboardy), aplikacje wewnętrzne – jak banery czy plakaty.

Poprzedni artykułDoradztwo prawne dla przedsiębiorców – gdzie go szukać?
Następny artykułParking przy lotnisku w Berlinie – jakość, ceny i dostępność

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj