Papier firmowy – konieczność czy zbędny dodatek?

W świecie e-maili, wiadomości tekstowych i Facebooka można się zastanawiać, czy inwestowanie w papier firmowy jest nadal dobrym rozwiązaniem. Nie da się jednak ukryć, że istnieje znaczna część procesów w firmie, które muszą być wykonane w tradycyjny sposób. Dotyczy to chociażby podpisywania umów czy wysyłania listów gratulacyjnych. Dlaczego papier firmowy jest w takich przypadkach koniecznością?

List na papierze firmowym oznacza więcej

E-mail jest wygodną i łatwą formą nawiązywania relacji. Nie idą za nim żadne działania, które można by uznać za wymagające. Dlatego list, który jest stworzony na firmowym papierze, oznacza dziś o wiele więcej i sugeruje zaangażowanie firmy oraz jej profesjonalizm – podkreślają specjaliści z www.jkbprint.pl. Dzięki niemu korespondencja staje się bardziej oficjalna i absorbująca. Taka wiadomość umożliwia pokazanie klientom ogromny szacunek do nich, a także pozwala zdobyć ich zaufanie i znacznie podnieść wizerunek firmy.

Korespondencja na papierze firmowym jest wiarygodniejsza

Korespondencja na papierze firmowym jest wiarygodniejsza

W świecie biznesu oczekiwany jest papier firmowy. Jeśli organizacje wymieniają między sobą ważną korespondencję, to chcą mieć pewność, że podpisywana przez nie umowa jest właśnie tą właściwą. Profesjonalnie wykonany papier firmowy również nadaje wrażenie stabilności i wiarygodności. Kreatywnie rozmieszczone elementy graficzne oraz tekstowe sprawiają, że odbiorca zawsze będzie miał pewność, iż ma styczność z profesjonalną firmą.

Papier firmowy to narzędzie marketingowe

Firmowy papier firmowy to doskonały nośnik listów, kuponów, ofert specjalnych i innych zachęt motywujących klientów do działania. W związku z tym nie musi być reklamą jawną, by spełniać ważną rolę w marketingu. Powinien nadal służyć przede wszystkim jako narzędzie komunikacji i brandingu, ale może jednocześnie stanowić nienachalne promowanie przedsiębiorstwa.

Na co zwrócić uwagę wybierając papier firmowy?

Przy projektowaniu wzoru, który będzie znajdować się na papierze firmowym, warto kierować się kilkoma prostymi zasadami:

  • Grafiki – muszą być wysokiej jakości, aby zawsze prezentowały się dobrze, niezależnie od tego, na jak grubym papierze zostaną wydrukowane,
  • Logo – powinno pojawić się zaraz obok nazwy firmy w nagłówku, w innych obszarach może już występować samodzielnie,
  • Dane kontaktowe – należy je umieścić nawet wtedy, gdy koncepcja papieru firmowego zakłada minimalizm,
  • Kolory – powinny pasować do barw logo, jednak nie mogą być one zbyt jaskrawe, aby nie rozpraszały czytelnika,
  • Harmonia – papier firmowy nie może zawierać zbyt wielu składników, gdyż to nadal treść listu jest najważniejsza, a nie jego oprawa.

Poprzedni artykułCzy ulotki to efektywna forma reklamy?
Następny artykułMarketing w sklepach, czyli przemyślana ekspozycja towarów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj