W marketingu najważniejszą rzeczą jest to, aby skutecznie trafić do odbiorcy z odpowiednim przekazem. Istotne jest więc szczegółowe i dokładne dokonanie analizy klienta, jego potrzeb i zainteresowań. Skuteczny w tym celu jest email marketing. Umożliwia on wysyłanie dobrze skonstruowanej wiadomości do klienta. Najczęściej stosowany jest w celach promocyjno-sprzedażowych i informacyjnych.
Jak sprawić, aby email marketing przynosił rezultaty?
Bardzo ważne jest to, aby budować własną listę adresową. Dzięki temu na pewno zauważysz efekty kampanii email marketingowej. Bardzo pomocny okazuje się formularz zapisu na newsletter, który możesz umieścić na swojej stronie internetowej, czy w sklepie internetowym. Ciekawą propozycją, która wpłynie na skuteczność e-mail marketingu jest organizowanie akcji, które mają na celu pobranie ebooka, poradnika. Może być to też zapisanie się na webinar lub wydarzenie. W takich przypadkach, użytkownik musi zostawić swój e-mail. Do poinformowania swoich klientów o możliwość zapisu na newsletter możesz wykorzystać media społecznościowe. Powinieneś także pamiętać o zamieszczeniu call-to-action w każdej wiadomości np. graficznego przycisku podlinkowanego do strony docelowej. Dołóż też wszelkich starań, aby Twoje wiadomości były jak najbardziej spersonalizowane. Bardzo istotną rzeczą jest także wybór odpowiedniej godziny. Świetny rezultat przynoszą te maile, które wysyłane są pomiędzy 21:00 a 22:00. Warto także prowadzić analizę wskaźników. A będzie to np. współczynnik odrzuceń, otwarć.
Dlaczego warto korzystać z email marketingu?
Przede wszystkim dlatego, że za jego pomocą kampanie można przygotować bardzo szybko. Możesz dostosować gotowy szablon lub też przygotować nowy. W niedługim czasie możesz także stworzyć tekst oraz wyszukać odpowiednie grafiki. Warto również wspomnieć o tym, że email marketing daje Ci możliwość ustawienia automatycznych regułek wysyłki poszczególnych wiadomości. Jednak największą zaletą e-mail marketingu jest wysoka skuteczność, jeśli chodzi o utrzymywanie kontaktów z klientami. E-mail marketing to nie tylko newslettery, a większość go właśnie z nimi kojarzy. To narzędzie służy także do wysyłki wiadomości powitalnych, ofert promocyjnych, rabatów, tworzonych treści. Dzięki niemu przychody Twojej firmy mogą znacząco wzrosnąć. Trzeba też dodać, że nie tylko przygotowywanie maili ma znaczenie. Liczy się także strona docelowa, czyli miejsce do którego przekierowujesz swoich odbiorców. Zwróć uwagę na to, aby było ono spójne z zawartością wiadomości, która została wysłana na pocztą elektroniczną.
Jeżeli chciałbyś skorzystać z usługi email marketingu, sprawdź ofertę agencji marketingowej TwoGecko.