Łatwiejsza strona sukcesu – czyli dlaczego warto posiadać fanpage

Ze względu na niegasnącą popularność portali społecznościowych stworzenie fanpage to prosty i niezawodny sposób na dotarcie do stałych i nowych odbiorców. Wiele firm oraz osób publicznych z powodzeniem korzysta z tego narzędzia, a nieczęsto także rezygnuje z utrzymywania zewnętrznych stron internetowych, ponieważ to właśnie za pośrednictwem fanpage skutecznie utrzymują oni kontakt ze swoimi klientami. Nie wymaga to, zwłaszcza na starcie, żadnych nakładów finansowych, a niesie za sobą korzyści, których próżno szukać gdzie indziej.

Tętniąca życiem społeczność

Posiadanie strony na portalu społecznościowym niesie za sobą wiele zalet. Przede wszystkim, obsługa fanpage jest bardzo łatwa, a dodatkowo niesie za sobą właściwie nieskończony potencjał możliwości utrzymywania kontaktu z klientami i docierania do nowych odbiorców. Opcji i funkcjonalności wciąż przybywa, ale już teraz fanpage zapewnia nam całą gamę narzędzi, dzięki którym możemy wydajne rozsławić swoją działalność:

  • aktualizacje, które na na bieżąco trafiają do sympatyków strony: publikowane informacje na temat nowopojawiających się ofert, rabatów czy zmian w działalności odnoszą najlepszy efekt, kiedy same wyświetlają się na stronie głównej odbiorcy; dzięki temu nie tylko zostają szybko informowani o nowych propozycjach, ale też utrzymuje się ich zainteresowanie – po prostu nie pozwalamy im o sobie zapomnieć;
  • podstrony z wydarzeniami, na które możesz zapraszać swoich odbiorców – współczesny klient bardzo ceni sobie indywidualne podejście i możliwość interakcji ze sprzedawcą lub usługodawcą, dlatego taki formy utrzymania ruchu na fanpage jak organizowanie wydarzeń (online i nie tylko) realnie przekładają się na to, jak wiele sympatii jesteśmy w stanie wzbudzić u naszego fana czy klienta;
  • płatne reklamy dostosowane do osób, które są adresatami publikowanej oferty – przy wkładzie finansowym, który często jest naprawdę niewielki, jesteśmy w stanie dotrzeć do większej liczby użytkowników portalu, a dodatkowym atutem jest to, że mamy możliwość ustalenia, jaka grupa osób (zależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania) nas interesuje;
  • możliwość śledzenia statystyk strony – jeżeli nie jesteśmy pewni, do kogo przede wszystkim skierować swoje usługi, możemy sprawdzić dane liczbowe dotyczące tego, kto odwiedza nasz fanpage i na tej podstawie wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Brak niezależności

Choć posiadanie fanpage ma wiele zalet, należy mieć na uwadze, że będzie on istniał na portalu społecznościowym, od którego jesteśmy zależni. Aby móc sukcesywnie rozbudowywać swoją stronę oraz trafiać do coraz szerszego grona odbiorców należy poznać zasady, którymi rządzi się przestrzeń, w której chcemy się rozwijać. Istnieje wiele rad i wytycznych, które zagwarantują nam to, że nasze zasięgi, czyli liczba osób, do których dotrą publikowane przez nas materiały, nie zaczną spadać. Ilość wyświetleń ściśle wiąże się z tym, jakie informacje trafiają na nasz fanpage i czy udostępniając je nie naruszamy odgórnie narzuconych zasad portalu. Przykładowe treści, które negatywnie wpływają na to, jak wiele osób zobaczy nasz post to:

  • podane wprost ceny za produkty i usługi
  • linki do zewnętrznych stron internetowych, blogów i portali
  • posty, których celem jest wyłudzenie reakcji i komentarzy (react baiting, vote baiting…)

Przymus nastawienia się na współpracę z algorytmami sprawia, że tworząc treść swojej strony stajemy się zależni od zasad, których sami nie ustalamy. Może to ograniczać i frustrować twórcę, niemniej, przy odrobinie zaangażowania zapoznanie się z mechanizmami docierania do odbiorców i świadome wykorzystanie ich potencjału może stać się dodatkowym motorem dla rozwoju fanpage.

Sprawdź sam!

Choć sprawienie, by fanpage odnosił sukcesy i tętnił życiem wymaga nieco wprawy i zaangażowania, warto rozważyć możliwość skorzystania z opcji jego prowadzenia. Co więcej, działalność taka nie wymaga żadnych nakładów finansowych i pozwala nawiązać bezpośrednie relacje z osobami, do których chcemy dotrzeć, a to często warte jest więcej niż nawet najbardziej profesjonalnie wyglądająca strona internetowa. Ostatecznie każdy z nas lubi przecież wiedzieć, że po drugiej stronie znajduje się ktoś, kto docenia naszą obecność.

Poprzedni artykułKsiążki Arnaldura Indriðasona
Następny artykułStoły betonowe do ping ponga

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj