Upominki reklamowe są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Warto je wręczać przy nawiązywaniu współpracy z klientem, na targach, eventach, szkoleniach, festynach i konferencjach. Możemy je podarować przy przyjmowaniu do pracy nowych pracowników.
Jakie są podstawowe zalety upominków reklamowych?
Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny. Dlatego coraz trudniej jest zainteresować klientów swoją ofertą. Wtedy przydatne mogą się okazać upominki reklamowe. Stanowią skuteczną i tanią alternatywę dla klasycznych kampanii reklamowych. . Są świetną formą promocji firmy, dlatego pamiętajmy o nich w działaniach marketingowych. Pozwalają zbudować pozytywny wizerunek firmy. Ułatwiają nawiązanie dobrych relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Zachęcają do skorzystania z naszych usług lub kupienia produktów.
Najczęściej są to przedmioty codziennego użytku, chętnie wykorzystywane w domu lub pracy. Warto podarować upominki, które klienci będą mieć pod ręką w rozmaitych sytuacjach. Nie są takie natrętne jak reklamy telewizyjne, internetowe, czy radiowe. Jeśli trafnie je dobierzemy do konkretnej grupy docelowej, będą niezwykle skuteczne. Wystarczy trochę kreatywności i dokładna analiza potrzeb naszych klientów. Wtedy z pewnością wybierzmy prezent, który im się spodoba.
Idealne upominki na różne okazje
Odwiedzając takie miejsca, jak Versus, możemy wybrać upominki, których najbardziej potrzebujemy. Przy wyborze kierujmy się nie tylko estetyką, ale również funkcjonalnością. Uniwersalne są długopisy i artykuły biurowe. Możemy na nich doskonale wyeksponować logo naszej firmy. Są bardzo przydatne. Świetną alternatywą są też bawełniane torby z logo firmy.
Na targach i konferencjach możemy wręczać uczestnikom smycze. Są idealne, jeśli mamy ograniczony budżet. Jeżeli możemy wydać trochę więcej na upominki reklamowe, pomyślmy o pendrive’ach i power bankach. Przydadzą się każdemu klientowi i z pewnością przypadną mu do gustu.
Dużą popularnością cieszą się też eleganckie prezenty, takie jak etui, teczki lub portfele. Jeśli naszą grupą docelową są nastolatki, zdecydujmy się na bluzy, czapeczki lub T-shirty z oryginalnym nadrukiem.
Możemy również dopasować upominek do danej pory roku. Latem podarujmy klientom krem przeciwsłoneczny, parasol przeciwsłoneczny lub leżak, a jesienią odblaski lub płaszcz przeciwdeszczowy. Zwróćmy uwagę na to, czy do naszej grupy docelowej należą kobiety, czy mężczyźni. Idealnym upominkiem dla panów będzie zestaw narzędzi lub elegancka zapalniczka. Natomiast paniom spodoba się pędzel do makijażu lub breloczek z lusterkiem. Uniwersalne są kubki. Przydadzą się w domu i w pracy.
Na co zwrócić uwagę, wybierając upominek?
Przede wszystkim zastanówmy się, czy upominek ma być symboliczny, czy funkcjonalny. Ponadto zwróćmy uwagę na to, w jakiej branży działamy. Upominek powinien być idealnie dobrany do naszej firmy. Miejmy też na uwadze to, w co będzie zapakowany nasz prezent. Na opakowaniu powinno się znaleźć logo firmy. Zwróćmy również uwagę na kolory. Pamiętajmy też o porze roku. Na koniec weźmy pod uwagę materiał, z którego zostanie wykonany upominek. Powinien być najwyższej jakości.