Celem kampanii produktowych jest promowanie sprzedaży. Zatem istotny jest nacisk na to, co się sprzedaje, aby klient miał jasno podane informacje. Korzystając z optymalnych narzędzi można monitorować postępy oraz jej efektywność. Zatem duży naciska kładzie się na promocje.
Planowanie kampanii produktowej to podstawa
Na rynku sprzedaży, czy usług niewątpliwie jest bardzo duża konkurencja, zatem aby dotrzeć do klienta konieczne jest przeprowadzenie kampanii produktowych. Niezwykle ważną rolę pełni tutaj planowanie, które można określić kluczem do sukcesu. Zatem koniecznie należy zabiegać o klienta, który robi zakupy online.
Dzięki odpowiednim kampaniom produktowym można powiększyć grono kupujących, dotrzeć do zdecydowanie większej liczny osób. Zatem realizacja celów marketingowych i większe zyski są na wyciągnięcie ręki. Na samym początku należy jasno i wyraźnie określić swoje cele, które następnie będzie się realizować. Ważne, aby zwrócić uwagę na strukturę kampanii produktowej, aby była ona dopasowana do sprzedawanego asortymentu.
Kampania produktowa google – bo słowo kluczowe ma znaczenie
Planując kampanię produktową google należy już na wstępie zastanowić się nad określeniem słów kluczowych. Zatem należy zwrócić uwagę na ilość słów kluczowych. Nie powinny one przekraczać sumy 20. Ważne jest także ich odpowiednie pogrupowanie. Powinno ono być dostosowane do tematu. Słowo kluczowe musi pasować do reklamy, tutaj nie można iść na łatwiznę i uogólnianie nie wchodzi absolutnie w grę.
Warto także zastosować wykluczenia, czyli zrezygnować ze słów kluczowych, które oznaczają towar, jakiego nie posiada się w asortymencie. W takiej sytuacji cierpi na tym budżet, a to szczególnie dla małych przedsiębiorców może stanowić duży problem. Zatem należy znaleźć najpopularniejsze frazy kluczowe, czyli takie które wyszukują klienci. Wtedy kampania produktowa google może dać oczekiwane rezultaty.
Prowadzenie kampanii AdWords – korzystaj z list remarketingowych
Niemal każda branża nastawiona jest na dużą konkurencję. Zatem należy dotrzeć do klienta, nim zrobi to konkurencja. Oczywiście, że rywalizacja nie jest zła, ale przegrywanie można znacząco odbijać się na sprzedaży, a przecież to jest najważniejsze, gdy prowadzi się sklep internetowy. Zatem bardzo istotną rolę pełnią tutaj listy remarketingowe. Warto skupić się na takiej opcji, dzięki temu osoby, które wcześniej odwiedzały daną stronę, mogą zobaczyć jej asortyment, a być może wpłynie to na powrót i zakup danego towaru.
Do reklam koniecznie należy dodać listy remarketingowe, następnie zwiększyć stawkę, zazwyczaj wystarczy o 30%, dzięki temu osiągnie się efekt, w postaci dotarcia do większego grona klientów. Prowadzenie kampanii AdWords pozwoli na znaczne zwiększenie popularności sklepu internetowego, tutaj właśnie istotną rolę pełni stworzenie listy remarketingowej, której skuteczność została już potwierdzona.
Zatem każdy odwiedzający otrzyma słynne ciasteczka, czyli pliki cookies, które po zaakceptowaniu pozwolą go rozpoznać i wyświetlić reklamę. Tworząc listy remarketingowe należy skupić się na porzuconych koszykach. Najczęstszą przyczyną rezygnacji z zakupów jest wysoki koszt dostawy, więc można w tym przypadku interweniować i stworzyć promocję np. na darmową dostawę od kwoty zakupów przewyższającej 100 zł.
Różne stawki, za różnych odbiorców
Wybierając prowadzenie kampanii AdWords należy już na samym początku zdecydować się rozróżnienie stawek. Wiadomo, że przedsiębiorca ma określony budżet, zatem warto dokładnie zadbać o jego rozplanowanie. Niezależnie czy jest się nastawionym na ruch, czy też na wyniki warto pomyśleć o rozróżnianiu stawek.
Warto tutaj zastanowić się, czy swoją ofertę kieruje się tylko do potencjalnych klientów, czy jest się nastawionym na większą kampanię. Mimo wszystko nie warto decydować się na zmniejszenie zasięgu i dotarcia do klienta, chyba, że stawia się tylko na klienta regionalnego. Wybierając odpowiednie ustawienie można samemu zdecydować o grupie docelowej, jednak zawsze warto poszerzać swoją grupę odbiorczą.
Odpowiednio przeprowadzona kampania produktowa stanowi drogę do sukcesu. Dzięki niej można być zawsze o krok przed konkurencją. Jednak, aby była skuteczna należy ją odpowiednio zaplanować.