Termin zakupu mediów odnosi się nie do kupna stacji telewizyjnych, radiowych czy wydawnictw prasowych, ale do wykupowania miejsca i czasu reklamowego w tych mass mediach. Dlaczego warto więc inwestować w zakup mediów?
Aby firma mogła promować się skutecznie, powinna posiadać odpowiednią przestrzeń oraz czas, w którym będzie mogła się prezentować. Zasoby te można pozyskiwać na wiele sposobów w zależności od zapotrzebowania – wtedy, gdy chodzi o promocję w mediach masowych takich jak telewizja, radio czy prasa, przeprowadza się tak zwany zakup mediów.
Zakupem mediów zajmują się obecnie specjalistyczne agencje mediowe czy domy mediowe, które obsługują agencje reklamowe, a także klientów biznesowych chcących kupować media bezpośrednio w ramach realizowanych przez siebie kampanii marketingowych.
Jak odbywa się zakup mediów?
Zanim dojdzie do zakupu mediów, przeprowadza się czynności mające na celu dobranie odpowiedniej przestrzeni oraz czasu do prezentacji reklamy. Pod uwagę bierze się grupę docelową, dostępny budżet, a potem wybiera się odpowiednie media, terminy, pory dnia, częstotliwość prezentacji reklamy.
Gdy uzgodnione zostaną już wszystkie szczegóły, agencja mediowa przeprowadza zakup mediów. Może także zajmować się negocjacjami w imieniu klienta.
Zakup mediów – przyszłościowa inwestycja
Promowanie się w mass mediach pozwala na dotarcie do najszerszego grona odbiorców w całym kraju. To wobec tego przyszłościowy wybór dla tych firm, które chcą promować się jeszcze skuteczniej. Dzięki wsparciu dobrej agencji mediowej można wtedy zwiększyć skuteczność tych działań marketingowych – jej specjaliści będą wtedy w stanie dobrać dla klienta najlepsze rozwiązania wspierające realizację obranych celów.
Do skorzystania ze swojej oferty zaprasza agencja Codemedia – zakup mediów przez Codemedia odbywa się na przejrzystych i korzystnych dla klientów zasadach, w największych mass mediach w Polsce. Wybierając zakup mediów przez Codemedia, masz pewność, że to przyszłościowa inwestycja dla swojej firmy!