Dlaczego warto inwestować w influencer marketing?

Znana twarz w kampanii marketingowej to teoretycznie przepis na sukces. Pod warunkiem, że wybierzemy osobę, której wizerunek kojarzy się pozytywnie i nie jest nadmiernie wyeksploatowany reklamowo. Jeśli firmę stać na zatrudnienie influencera, agencja social media jest w stanie skroić na miarę kampanię z jego udziałem.

Zawód influencer

Do niedawna reklamy, które bazowały na wizerunku osób znanych, starały się zatrudniać kogoś, kto kojarzy się z konkretnym zawodem. Prym wiedli aktorzy, piosenkarze oraz sportowcy. W ostatnich latach kategoria znanych – lubianych poszerzyła się o influencerów. Kim jest influencer i dlaczego warto walczyć o towarzyszący mu rząd dusz, czyli naszych potencjalnych klientów? Przede wszystkim jest to osoba wpływowa w mediach społecznościowych. To może być bloger, vloger, właściciel popularnego konta lub też ekspert w danej dziedzinie, który dzieli się swoją wiedzą w sieci. Ze swoimi odbiorcami wchodzi w trwałe relacje. Jeśli decyduje się coś zareklamować, starannie dobiera marki, z którymi współpracuje. Skutecznie wpływa na opinię innych, jego pozytywna rekomendacja ma nieraz o wiele większą siłę oddziaływania niż starannie zaplanowana, wysokobudżetowa kampania reklamowa.

Więź z klientem

Influencerzy zwykle zaczynali swoją działalność w mediach społecznościowych. Mimo rozgłosu to kanały, na których nadal bazują. Od początku umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców. Siła tych relacji zasadza się na wspólnocie zainteresowań i autentyczności. Influencer wie, że dopóki followersi mu ufają, wytrwają przy nim. To potężne narzędzie, niezwykle cenne dla strategów z agencji social media. Kampanie z influencerami mają ogromny potencjał, jeśli umieści się je w ogólnej strategii marki. Osoba wpływowa w mediach społecznościowych zwykle działa w kilku kanałach doskonale rozumiejąc ich specyfikę. Bez pomocy doradców wie, jakimi środkami dotrzeć do swoich zwolenników. Z tego powodu influencer marketing coraz częściej jest stosowany w branżach fitness, beauty, fashion, podróżniczej i rozrywkowej.

Wiarygodny komunikat

Analiza badań i case study potwierdzają, że influencer marketing generuje znakomite wyniki. Jego działanie bardziej przypomina marketing rekomendacji mimo, że opiera się na opinii osoby wpływowej w sieci. Aż 84 proc. zagranicznych marketerów uważa kampanie z osobami wpływowymi w sieci za efektywne. Influencer ma opinię osoby niezwykle wiarygodnej, jego wybory są odbierane jako bardziej autentyczne od tych, pochodzących z tradycyjnych reklam. Kampania przy jego udziale owocuje też o wiele większym zaangażowaniem wśród odbiorców. Agencja social media rekomenduje współpracę z influencerami nie dlatego, że to modny trend. Takie działanie często wyprzedza ruchy konkurencji i jest bardzo skuteczne. Jeden snap znanej blogerki sprawił, że jej ulubione perfumy błyskawicznie zniknęły z sieci drogerii. Takiego oddziaływania nie można lekceważyć zwłaszcza, że fani influencera chętnie robią zakupy, inspirowane jego wyborami. Zdjęcia zakupionych produktów zamieszczają w komentarzach i oznaczają hasztagami. Tym samym reklama płynie dalej w wirtualny świat.

Potencjał influencer marketingu opiera się na cechach niezwykle pożądanych w reklamie. To głównie zaufanie, autentyczność, brak dystansu, precyzyjnie określona grupa docelowa i wielokanałowość działań. Wpływ osób znanych jest tak wielki, że na rynku funkcjonują już produkty oraz usługi, inspirowane influencerami.

Poprzedni artykułMaszyny przemysłowe — rodzaje i zastosowanie
Następny artykułChatboty w HR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj