Dzisiejszy marketing opiera się na wielu rozmaitych drogach docierania do klienta. Duże kampanie reklamowe kojarzone są zazwyczaj z telewizją, gdzie wszystkie programy są podzielone długimi przerywnikami, promującymi dany produkt. Zamieszczenie swojej oferty w TV jest jednak bardzo drogie – zdecydowanie zbyt kosztowne dla małych i średnich przedsiębiorców. Jak poradzić sobie z tym problemem?
Jak przygotować ulotki reklamowe?
Na pomoc przychodzi drukarnia internetowa, dzięki której można zyskać nowych, potencjalnych konsumentów. Mowa tutaj o powszechnie znanych ulotkach reklamowych, czyli bardzo starej, a jednocześnie skutecznej formie promocji. Ich silną stroną jest fakt, że są stosunkowo tanie, a pozwalają na natychmiastowe zareklamowanie swojej firmy w najbliższej okolicy. Sam druk nie jest problemem – wystarczy odwiedzić sprawdzoną stronę, taką jak dobredrukowanie.pl, zorientować się w obecnych promocjach i złożyć zamówienie. Należy jednak pamiętać o:
- Ciekawym designie graficznym ulotek
- Zatrudnieniu ludzi do ich roznoszenia
- Zawarciu w reklamie najważniejszych informacji
Zaprojektowanie odpowiednich ulotek jest jednak łatwiejsze, niż może się wydawać. Nie muszą one być wyjątkowo jaskrawe, wystarczy że są proste i czytelne.
Drukarnia czy drukarka?
Podczas przygotowań do rozpoczęcia swojej kampanii reklamowej, można zacząć zastanawiać się, czy drukarnia internetowa faktycznie jest tego warta. Wielu Polaków w końcu posiada własne drukarki, dlaczego nie zrobić z nich w takim razie użytku?
Jak się okazuje, sprawa ta nie jest tak prosta. Po pierwsze, drukarki przeznaczone do użytku domowego nie są przystosowane do tak intensywnej pracy. Chcąc drukować ulotki, trzeba liczyć się ze stosunkowo dużym ich nakładem – proces ten może trwać bardzo długo.
Kolejną kwestią jest sam papier. Nie bez przyczyny ulotki nie są wykonywane ze zwykłych kartek technicznych. Będąc rozdawane na zewnątrz, są one nieustannie narażone na wilgoć, przetarcia i inne czynniki, które mogą je uszkodzić. Konieczne jest tutaj użycie błyszczącego, powlekanego papieru, który jest o wiele lepiej przystosowany do tego zadania. Niestety, domowe drukarki zazwyczaj nie nadają się do pracy na takim materiale.
Bardzo istotna jest też cena. Składając tak duże zamówienie można liczyć na zniżki i promocje, dlatego koszt za jedną ulotkę powinien wynosić zaledwie kilkadziesiąt groszy. Sam tusz używany przez domową drukarkę okaże się o wiele droższy, nie wspominając już o energii elektrycznej oraz konieczności wykonania druku samodzielnie.