Budownictwo biurowe – jak wygląda budowa biurowców na Małopolsce?

Przeprowadzona przez nas niedawno analiza rynku nieruchomości w rejonie Małopolski wykazała niezwykle ciekawy trend – całkowicie zmienia się bowiem specyfika oddawanych do użytku budynków biurowych przeznaczonych do prowadzenia działalności usługowej oraz usługowo-handlowej przez zarówno przedsiębiorców indywidualnych jak i zorganizowane firmy. Dawno już w zapomnienie odeszły czasy, kiedy to decydując się na wynajem musieliśmy godzić się na absolutne minimum wygód czy udogodnień, a znaczną część wyposażenia potrzebnego nam do prowadzenia biznesu musieliśmy organizować we własnym zakresie. Obecnie w Małopolsce aż roi się od biurowców klasy A oraz B, które są świetnie przystosowane do specyfiki nieprzerwanie zmieniającego się rynku.

Standardem stały się już przestrzenne parkingi, monitoring całej przestrzeni gwarantujący pełne bezpieczeństwo pracownikom oraz interesantom, jak również windy pozwalające na dotarcie na najwyższe kondygnacje budynku bez zadyszki. Obecnie w budownictwie biurowym w ramach obiektów tego typu implementowane są rozwiązania typu Smart bazujące na automatyzację eksploatacji biurowca, jak również takie, które mają za zadanie poprawić komfort pracy jednocześnie ograniczając koszty, jakie należy ponieść na eksploatację przestrzeni biurowej.

Coraz bardziej upowszechniają się w ramach takich budowli rozwiązania pasywne, przede wszystkim wysokiej jakości drzwi oraz okna, dzięki którym nawet w sytuacji, gdy na zewnątrz panuje niska temperatura, w poszczególnych pomieszczeniach możliwe jest utrzymanie komfortowej, przyjemnej temperatury.

Wysokiej jakości systemy okienne i drzwiowe umożliwiają także ograniczenie do absolutnego minimum hałasów o wysokim poziomie decybeli dopływających z zewnątrz do uszu tak pracowników jak i interesantów, co jak wiadomo może być szczególnie uciążliwe w przypadku obiektów zlokalizowanych w samym sercu małopolskich aglomeracji.

Niezwykle przyjemnie jest nam także zaobserwować, że firmy decydujące się na oddanie do użytku przedsiębiorcom przestrzeni biurowej dostosowują się do ich potrzeb oraz wymogów. Osoby zainteresowane nie są już zmuszone do decydowania się na przestrzeń zabudowaną w sposób gabinetowy, który to jak wiadomo nie w każdej branży sprawdza się w sposób optymalny.

Wiele biurowców oferuje także tak zwane przestrzenie biurowe typu Open Space, szczególnie cenione przede wszystkim w branży kreatywnej. Nie brakuje także sal konferencyjnych oraz pomieszczeń, w których pracownicy mogą podczas przerwy wypocząć, zjeść posiłek oraz zregenerować nadwątlone realizacją wymagających zadań siły.

Wszystko to sprawia, że zainteresowanie przestrzeniami biurowymi na terenie Małopolski nieprzerwanie rośnie, osiągając poziom niespotykany już od wielu lat. Mamy nadzieję, że trend ten będzie się nadal utrzymywał, natomiast ceny wynajmu przestrzeni biurowej w dalszym ciągu będzie utrzymywał się na poziomie, który to nie będzie siał spustoszenia w portfelu podmiotów żywo zainteresowanych przeniesieniem właśnie tam prowadzonej działalności gospodarczej.

Poprzedni artykułRodzaje kabli przeciwpożarowych – kable niepalne
Następny artykułKtóre branże najchętniej korzystają z platform BPM?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj