Biznesowy high-life czy współczesny standard? Wizytówkowy savoir-vivre

Chociaż wydawać by się mogło, że wizytówki to domena prezesów i wysoko postawionych osób, dzisiaj jest zupełnie inaczej. Posiadanie kartonika z najistotniejszymi danymi to nie tylko kompleksowe źródło wiedzy, ale i dobry sposób na promocję i powielenie logotypu. Ułatwiają one nawiązywanie kontaktów, a także zawiązanie węższych relacji z potencjalnymi klientami. Czy dzisiejsza wizytówka to standard? Podpowiadamy!

Część całej strategii

Wizytówki rozpatrywać należy jako część całej strategii marketingowej. Dobrze zaprojektowana kampania wizualna to spora szansa na sukces sprzedażowy. Chwytliwy slogan, wyróżniające się logo czy zapadająca w pamięć kolorystyka to doskonały sposób na wybicie się spośród innych marek. Szczególnym nośnikiem tych informacji jest właśnie wizytówka – to skondensowana wiedza o firmie, jej konkretnym przedstawicielem, a także informacja o odnośnikach do mediów społecznościowych czy strony internetowej. Jest mała i poręczna, a dobrze zaprojektowana pozostawia dobre wrażenie.

Prezes i specjalista – czy aby tylko?

We współczesnym biznesie mówi się o tym, by w wizytówki zaopatrzyć nie tylko wysoko postawionych pracowników. Dzisiaj bowiem nie tylko prezes wielkiej firmy powinien móc pochwalić się kartonikiem ze swoim nazwiskiem, ale każdy pracownik mający bezpośredni kontakt z klientem. Buduje to nie tylko profesjonalny wizerunek marki, ale także pozwala na stworzenie pozytywnej reakcji na naszą firmę. Jeśli bowiem każdego pracownika traktujemy indywidualnie i kreujemy jego wizerunek, budzi to tylko dobre skojarzenia. Dlatego też warto, aby zarówno konsultant, menadżer, dyrektor, jak i członek zarządu mieli swoje imienne wizytówki. Ich spójność, jeśli chodzi o stronę wizualną, będzie dodatkowym atutem. Zdecydowanie warto zainwestować w to rozwiązanie. Zwłaszcza że nie jest ono specjalnie wymagające finansowo.

Czy to drogie?

Wizytówki nie są drogą inwestycją. Zwykle płacimy za jeden projekt, na którym zmienne są jedynie dane konkretnych pracowników. Warto jednak zainwestować, by projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z całą identyfikacją wizualną. Dzisiaj mało kto ma wizytownik, w którym kolekcjonuje kartoniki z co ważniejszymi kontaktami, dlatego warto zadbać, aby nasz projekt się wyróżniał. Daje to naprawdę wiele możliwości późniejszej współpracy. Wizytówki bowiem warto potraktować nie tylko jako nośnik ważnych informacji, ale i materiał promocyjny, który zostanie na dłużej w pamięci, jeśli przykuje wzrok i czymś zaintryguje. Dobrze jest zainwestować w wysokiej jakości wydruk na dobrym materiale. Całość i tak nie jest bardzo drogą inwestycją, nie powinna obciążyć naszego budżetu, a z pewnością jest trwalszym sposobem na promocję niż reklama w sieci czy telewizji. Co ważne, trafia od razu do zainteresowanej grupy odbiorców.

Tak więc, śmiało można powiedzieć, że wizytówki dzisiaj zyskały nowy wymiar, bo nie dotyczą tylko biznesowego high-life’u, mają znacznie szersze grono odbiorców i posiadaczy. Warto wykorzystać to w swoim biznesie.

Poprzedni artykułCo ile należy czyścić maszyny przemysłowe?
Następny artykułPrzechowywanie danych w chmurze: sprawdzone rozwiązanie dla Twojej firmy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj