Rozwój sprzedaży internetowej vs zakaz handlu

Odkąd od marca 2018 roku został wprowadzony zakaz handlu w poszczególne niedziele, rynek e-commerce odnotował swój kolejny rozkwit. To właśnie w te dni wzrósł ruch na stronach www, a sprzedaż w sklepach internetowych zwiększyła się o ponad 55%, co przekłada się na nieprzeciętne zyski przedsiębiorców.

Na korzyść zakupów online przemawia dostępność, wygoda, szybkość i bezpieczeństwo oraz bogaty i zróżnicowany asortyment. Według najnowszych statystyk polski rynek e-sprzedaży może osiągnąć niedługo nawet ponad 60 miliardów złotych, co jest świetną wiadomością dla internetowych sprzedawców.

Dzięki zakazowi handlu w niedziele rynek e-commerce rozwija się jeszcze prężniej

Właściciele stacjonarnych punktów sprzedaży bez wątpienia odnieśli mniejsze lub większe straty z tego tytułu, czego z kolei nie można powiedzieć o internetowych sprzedawcach. W przypadku tych drugich zyski się zwiększyły i to nawet o połowę. Rozwój e-commerce zdaje się być wręcz napędzany zakazem handlu w niedziele, przez co przedsiębiorcy kładą coraz większy nacisk na internetowy kanał sprzedaży. Zaobserwować można także wzrost inwestycji w wielokanałowość sprzedaży, co nazywane jest potocznie mianem omnichannel.

Celem tej strategii jest efektywne połączenie e-handlu z handlem tradycyjnym, w celu zintensyfikowania zysków. Zakupy internetowe na przełomie ostatnich lat coraz bardzie wypierają te w stacjonarnych punktach sprzedaży ze względu na większą wygodę, szybkość, łatwość i oszczędność pieniędzy. Oprócz atrakcyjnych cen, cyklicznie pojawiających się promocji i kodów rabatowych oraz darmowej dostawy sklepy online mają do zaoferowania szeroki wachlarz wyboru bardzo zróżnicowanego asortymentu.

W Internecie można kupić już niemalże wszystko i to zwykle w znacznie przystępniejszej cenie niż w sklepie stacjonarnym. A wszystko to w dowolnym miejscu i o dowolnej porze dnia i nocy. E-sklepy dostępne są całodobowo także w weekendy i święta, umożliwiając nie tylko przeglądanie oferty, ale także składanie zamówień i sfinalizowanie zakupu. Ograniczenie handlu w weekendy przyczyniło się do jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju e-commerce. Wielu przedsiębiorców ma już wdrożony omnichannel, a kolejna ich część planuje jego uruchomienie. Dotyczy to zarówno mniejszych firm, jak również średnich i dużych przedsiębiorstw.

Nowy kanał sprzedaży=większe zyski, ale nie dla każdego?

W Internecie każdego roku pojawiają się nowe e-sklepy, ale nie każdy z nich odnotowuje pożądane zyski. W dobie tak ogromnej konkurencji, która zwiększyła się jeszcze bardziej wraz z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele i rosnących wymagań klientów, przedsiębiorcy chcący odnieść sukces na rynku e-commerce, muszą sięgnąć po nowe narzędzia i opracować skuteczne kampanie marketingowe. Jest to niezbędne do wyróżnienia się w tłumie i przebicia się ze swoją ofertą przez konkurencję. Nie wystarczy zmiana ceny na bardziej atrakcyjną w celu przyciągnięcia do siebie większej grupy docelowej.

Przedsiębiorcy bardzo dobrze o tym wiedzą, dlatego też nieustannie opracowują nowe promocje, gwarantują darmową dostawę, oferują możliwość nieodpłatnego zwrotu zamówionego towaru czy też wzbogacają swoją ofertę o nowe pozycje. Pod uwagę brane są potrzeby, preferencje i oczekiwania potencjalnych klientów, tak aby być w stanie przedstawić im spersonalizowaną ofertę. W celu pozyskania tych wszystkich danych, konieczne jest jednak sięgnięcie po konkretne narzędzia, co oczywiście generuje niemałe koszty. Są one jednak stosunkowo niewielkie w porównaniu z zyskami, jakie przedsiębiorca może osiągnąć – szczególnie po wejściu w życie zakazu handlu we wszystkie niedziele.

Podsumowanie

Coraz więcej firm, które do tej pory nastawione były wyłącznie na sprzedaż offline, decyduje się na otwarcie nowego kanału sprzedaży, czyli na handlowanie online. E-commerce staje się coraz ważniejszych źródłem dochodów, a sprzedaż wielokanałowa dla wielu jest już standardem. Duży wpływ na tak dynamiczny rozwój handlu w Internecie ma coraz szybciej rosnący udział kanału mobilnego. Zgodnie z najnowszymi prognozami w najbliższym czasie aż ponad 70% ruchu w sprzedaży internetowej ma pochodzić właśnie z niego. Internauci szukają w Sieci szukają informacji o interesujących ich produktach, aby móc je kupić jeszcze szybciej.

W Polsce nadal wiele osób ma pewnego rodzaju sentyment do robienia zakupów w tradycyjny sposób, ale nowe pokolenia i rosnący odsetek Internetów wybierają przede wszystkim innowacyjne rozwiązania online. Tym bardziej, że coraz bardzie rozwijają się także e-usługi (w tym usługi księgowe), a media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością. Już bardzo młode osoby mają nowoczesne smartfony, z którymi wręcz się nie rozstają. Podobnie jest z dostępem do płatności elektronicznych.

Artykuł powstał ze współpracą z biurem rachunkowym BT&A Group. Po więcej informacji na temat ich działalności zapraszamy: Usługi księgowe Poznań

Poprzedni artykułNowa firma – jak szukać klientów?
Następny artykułMaszyny przemysłowe — rodzaje i zastosowanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj