Prowadzisz sklep internetowy? Musisz znać preferencje klientów

Prowadzisz sklep internetowy? Musisz znać preferencje klientów

Dostępność przez całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu i nieograniczony czas wyboru zachęcają Polaków do robienia zakupów online – wynika z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2018”. Znajomość preferencji internautów może stanowić klucz do sukcesu w konkurencyjnej branży e-commerce.

Ponad połowa polskich internautów deklaruje kupowanie online. Zdecydowana większość ankietowanych wskazuje, że taka forma jest bezpieczna, wygodna i mało skomplikowana.

Respondenci przyznają, że zakupy w sieci są tańsze niż w tradycyjnych sklepach, a ponadto zajmują mniej czasu. Doceniają też większy wybór produktów.

Cena to nie wszystko

Jakie czynniki wpływają na wybór danego sklepu internetowego lub platformy sprzedażowej? Ponad połowa kupujących stawia przede wszystkim na atrakcyjną cenę produktu. Ważne są też niskie koszty dostawy i pozytywne wrażenia z poprzednich zakupów.

23 proc. badanych wskazuje, że istotna jest dostępność łatwych i intuicyjnych metod płatności. Wśród nich najbardziej zachęcające są szybkie przelewy przez serwisy płatności – wskazuje na nie 68 proc. badanych.

Usługę tego typu oferuje platforma finansowa Cinkciarz.pl (https://cinkciarz.pl/platnosci). Dzięki CinkciarzPay sprzedawcy zapewniają szybki i wygodny sposób płatności. Klienci mogą opłacać swoje zamówienia, wybierając spośród 26 najpopularniejszych walut.

Co ciekawe, popularną metodą jest również płatność gotówką przy odbiorze osobistym u kuriera i wysyłka za pobraniem.

Liczy się opinia

Nawet najlepsza oferta nie zachęci klienta, jeżeli ten nie uzna sklepu internetowego za wiarygodny. Zdecydowana większość kupujących online przed dokonaniem zakupu w danych serwisie po raz pierwszy sprawdza opinie na jego temat.

33 proc. ankietowanych czuje się spokojnie, gdy sklep oferuje wysyłkę z płatnością przy odbiorze. Ważna jest też jasna i czytelna informacja o możliwości dokonania zwrotu i reklamacji, zgodnie z obowiązującym prawem.

Wiarygodność podnosi też biuro sklepu zlokalizowane w Polsce i czytelna prezentacja produktów. Internauci znacznie rzadziej zwracają uwagę na takie kwestie jak informacje o gwarancji czy szata graficzna sklepu.

Czym warto handlować

Odzież, dodatki i akcesoria to najczęściej kupowana kategoria produktów. Wysoką popularnością cieszą się też książki, płyty i filmy. Ich zakup w ciągu 12 miesięcy deklaruje aż 54 proc. badanych.

Ponadto przez internet chętnie kupujemy bilety do kina i teatru, obuwie, kosmetyki i perfumy. Niewielkie zainteresowanie wzbudzają natomiast materiały budowlane i wykończeniowe, produkty spożywcze i biżuteria. Są to produkty i usługi, które chętniej nabywamy stacjonarnie.

Ile Polak wydaje w sieci

Szacowana wartość rynku e-commerce w Polsce ma przekroczyć w 2018 r. 50 mld zł, natomiast w 2020 r. nawet 70 mld zł. Na co kupujący internauci przeznaczają najwięcej pieniędzy?

Na najpopularniejszą kategorię, czyli odzież, akcesoria i dodatki, Polacy wydają średnio 224 zł miesięcznie. Najwięcej, bo nawet 356 zł miesięcznie, przeznaczają na nie osoby z wyższym wykształceniem.

Wysoko wyceniana jest też rozrywka. Na książki, płyty i filmy wydajemy przeciętnie 99 zł miesięcznie. Więcej przeznaczają osoby w wieku powyżej 35 lat. Bilety do kina i teatru to ok. 68 zł na miesiąc.

Zakup obuwia kosztuje internautę średnio 299 zł miesięcznie. Nieco więcej (350 zł) wydają mężczyźni oraz osoby z wyższym wykształceniem (535 zł).

Ponad połowa respondentów nie zamierza w najbliższym roku zwiększać swoich nakładów na internetowe zakupy. Z kolei niemal 1/3 planuje wydać więcej. Zaledwie co 17 badany ograniczy swoje wydatki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here