Oprogramowanie sprzedaży detalicznej – dlaczego warto w nie zainwestować?

Dzięki łatwym w obsłudze programom sprzedaż detaliczna może być jeszcze łatwiejsza i efektywniejsza. Dlaczego warto wybrać takie oprogramowanie?

W przeszłości pracownicy handlu musieli korzystać z kas fiskalnych zapewniających ograniczoną funkcjonalność. Obecnie zamiast nich wykorzystuje się bardziej zaawansowane urządzenia fiskalne, które wspomagają prowadzenie czynności sprzedażowych. To możliwe przez nowoczesne oprogramowanie sprzedaży detalicznej, które niesie ze sobą szereg korzyści.

Czym dokładnie jest program sprzedażowy do sklepu? Jakie funkcje może on zaoferować swoim użytkownikom? Jak dobrać najlepszy system sprzedaży do potrzeb swojej działalności? Komu zlecić jego wdrożenie? Sprawdź!

Czym jest oprogramowanie sprzedaży detalicznej?

Stały rozwój branży handlowej, a także nowoczesnych technologii informatycznych doprowadził do sytuacji, gdy powstało specjalne oprogramowanie sprzedażowe wspomagające firmy handlowe.

W tej kategorii znajduje się szeroka gama różnych programów, w tym między innymi wspomniane już oprogramowanie sprzedaży detalicznej, programy dla hurtowni, te, które koncentrują się na sprzedaży internetowej.

Oprogramowanie tego rodzaju przeznaczone dla sklepów detalicznych ma na celu nie tylko naliczanie należności za zakupy, ale również oferuje ono dostęp do szerokiej gamy innych funkcji. Najczęściej działa ono jako oprogramowanie POS, czyli stosowane jest w punktach sprzedażowych – obecnie wyposażane są one głównie w komputery z ekranami dotykowymi.

System POS może zatem wspomagać sprzedaż detaliczną na wiele sposobów. Jakie funkcje może on zaoferować swoim użytkownikom?

Przykładowe funkcje oprogramowania sprzedaży detalicznej POS:

  • sprzedaż towarów i naliczanie opłat przez urządzenia fiskalne
  • kontrola stanu kasy
  • generowanie raportów okresowych dla wybranych danych
  • kontrolowanie stanu rozliczeń z kontrahentami
  • status i historia towarów w asortymencie firmy
  • łatwiejsze realizowanie zwrotów, reklamacji
  • naliczanie rabatów – tworzenie zasad rabatowania
  • obsługa programów lojalnościowych klientów
  • przygotowywanie – projekt i druk etykiet na towary, półki
  • przygotowywanie kodów kreskowych i ich druk na drukarkach
  • automatyczne przygotowywanie cenników i ich przydział do towarów
  • wprowadzanie dostaw – także z użyciem terminali
  • prostsze przeprowadzanie inwentaryzacji
  • możliwość nadawania uprawnień dla użytkowników systemu

Oczywiście, to przykładowe funkcje, jakie może zaoferować program sprzedażowy do sklepu, ponieważ może być ich znacznie więcej w zależności od wybranego oprogramowania.

Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie sprzedaży detalicznej?

Aktualnie w użyciu znajduje się szeroka gama systemów sprzedaży przeznaczonych dla sklepów detalicznych. Wśród nich znajdują się między innymi programy takie, jak Insoft, Posiflex, Datalogic, Zebra, Novitus, GoDEX, Posnet.

Dobór właściwego oprogramowania warto przeprowadzić na podstawie indywidualnych wymagań firmy w tym zakresie. Właśnie dlatego oprogramowanie POS powinno dobierać się we współpracy ze specjalistami w dziedzinie IT.

Firmy specjalizujące się w sprzedaży oprogramowania sprzedaży detalicznej dla klientów biznesowych mogą zapewnić swoim klientom pełną, profesjonalną obsługę, która będzie obejmowała dobór najkorzystniejszych systemów, ich wdrożenie, montaż i konfigurację urządzeń fiskalnych oraz wsparcie pozakupowe, w tym serwis.

Usługi w tym właśnie zakresie może zapewnić przedsiębiorcom firma IT Center z Warszawy, która posiada już przeszło 20-letnie doświadczenie w zakresie obsługi informatycznej klientów biznesowych.

Więcej informacji dotyczących usług firmy IT Center można uzyskać na jej stronie internetowej pod adresem: https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/system-sprzedazy-pos/.

Zatem odpowiednie oprogramowanie sprzedaży detalicznej niesie ze sobą szereg korzyści dla klientów biznesowych – wspomaga prowadzenie sprzedaży, podnosi jakość obsługi klienta, pomaga w zatowarowaniu sklepu oraz jego inwentaryzacji. To przyszłościowa inwestycja dla każdego handlowca!

Poprzedni artykułJak zorganizować stoisko firmy na targach?
Następny artykułKredyt dla rolników – co, gdzie, kiedy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj