Jak rozwinąć firmę rodzinną w Polsce

Jak rozwinąć firmę rodzinną w Polsce

Kraj nad Wisłą należy do zapracowanego społeczeństwa. Bardzo dużo powstających firm oraz przedsiębiorstw jest prowadzonych przez całe rodzinne. Popularna na Zachodzie idea przedsiębiorstwa stanowi tam około 60% udziału, a w Polsce niewiele ponad połowę z tego. Dlaczego tak się dzieje?

Sukces

Sukces wielu rodzinnych firm jak Johnsons&Johnsons stanowi przesłanie dla tych co chcą z bratem prowadzić firmę. Problem pojawia się przy określaniu czy firmę da się zaliczyć do przedsiębiorstwa rodzinnego czy nie. Po prostu w kraju brak jednoznacznej definicji tego rodzaju przedsiębiorstwa.

Co sprzyja polskim firmom rodzinnym

Przede wszystkim jest to rosnąca świadomość społeczeństwa odnośnie produkcji polskiej, a co za tym idzie wybierania rodzimych produktów. Z drugiej strony jest to też szukanie jakości, którą produkt polski wyróżnia się nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Jak nie wypaść z gry

Kluczowym problemem z jakim walczą polskie firmy jest konkurencja. Dlatego w najbliższych latach firmy rodzinne powinny skupić się na wprowadzaniu innowacyjności, produktów czy usług tak aby nie mogły im zagrozić w znaczny sposób konkurencja krajowa czy zagraniczna.

Ważna promocja

Poza tym liczy się też promocja, czyli uczestnictwo w imprezach, targach branżowych czy nawet udział w badaniach. Bezzasadna jest obawa przedsiębiorców przed ekspozycją swojej firmy na targach. Na wykonanie poprawnego stanowiska wystarczy odpowiedni plakat firmy, do tego ekspozytor kartonowy z produktami i ulotki oraz wizytówki.

Przykładowa oferta ekspozytorów kartonowych dostępna na http://kopikom.com.pl/.

Rozwój firmy rodzinnej

Nie podejmując kwestii stabilizacji prawno-politycznej kraju zwróćmy uwagę na inne, które mają wpływ na rozwój. Jak chociażby inwestycję w reklamę i marketing, która jest kluczowym zadaniem jakie stoi przed rodzimymi przedsiębiorstwami. Bez odpowiednio zorganizowanych i skutecznych działań zostaną oni zepchnięci w nisze lokalne, właśnie przez kapitał zagraniczny.

Sprawa nie jest tak jednoznaczna gdyż wszystko zależy od branży. Ale im bliżej możemy być wielkich i szybko rosnących miast jak Warszawa czy Wrocław mamy o wiele szersze spectrum działania. Często też konkurencja właśnie od takich centrów zaczyna swoją eksploatację, szczególnie zagraniczna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here