Jak rozsądnie i skutecznie kupować biznesowe bazy firm?

Otwierając firmę czy chociażby będąc przedstawicielem większego przedsiębiorstwa, konieczne będzie dotarcie do klientów, czyli grupy docelowej. W przypadku biznesu istotna jest komunikacja B2B (business to business). Współcześnie dostępne są metody pozwalające na skuteczne dotarcie do innych kontrahentów przez wyszukanie ich w odpowiednio dobranych biznesowych bazach firm. Jak zatem wybierać je rozsądnie i skutecznie, aby nie przyniosły więcej szkody niż pożytku?

Jak wyglądają typowe biznesowe bazy firm?

Przeciętna biznesowa baza firm jest zbiorem kilkuset, a nawet kilku milionów danych o firmach z wybranego terytorium. Takie bazy przez ich twórców często chwalone są za ilość i typ oferowanych danych. Często zachęcani jesteśmy też ceną i uprzednią weryfikacją informacji w publicznych rejestrach jak KRS, BIK czy KRD. W większości dostarczane bazy są w przystępnych formatach pozwalających na sprawne i szybkie odseparowanie danych istotnych od tych niepotrzebnych. Choć rozwiązanie to ma znacznie więcej zalet od klasycznej papierowej panoramy firm, ma też swoje wady. Warto więc dowiedzieć się, co jest alternatywą i gdzie szukać solidnych baz. Wbrew pozorom, złapanie „haczyka” i zakupienie najtańszej biznesowej bazy firm może przyczynić się do uszczuplenia budżetu aniżeli jego wzrostu.

Gdzie szukać dobrych biznesowych baz firm?

Szukając biznesowych baz danych mnóstwo razy natrafimy na oferty osób, które sprzedają obszerne bazy bez większego przeznaczenia czy dedykacji. Choć w takich bazach znajdują się rekordy liczone w setkach tysięcy, praktycznie całość z nich okaże się dla nas nieprzydatna. Nawet jeśli pasują branżowo i relacyjnie. Gdyby było inaczej, zakup biznesowych baz danych byłby gwarantem sukcesu naszej firmy. Oznacza to, że sama baza nie wystarczy. Potrzebni są również ludzie, którzy będą odpowiedzialni za przeprowadzenie działań marketingowych, co umożliwi faktyczne dotarcie do adekwatnego klienta.

Profesjonalne firmy marketingowe nie kupują gotowych baz danych, ponieważ te z reguły są już używane przez call centra i tysiące innych użytkowników. Mogłoby się wydawać, że to niemożliwe, przecież wszystkich danych nie da się wykorzystać. W rzeczywistości do kontaktu z firmami z takich list, zatrudnione są osoby wykonujące tysiące telefonów dziennie wypytujące o ewentualne deale i proponujące współpracę. Wysyłka e-maili do takich firm skończy się na tym, że nasza propozycja trafi do spamu, a my niepotrzebnie poświęcimy czas na wyeksploatowaną bazę.

Wybierając biznesowe bazy firm, warto skorzystać z usługi spersonalizowanej, nie tylko takiej ułatwiającej segregację danych. Sprzedawcę lub też agencję marketingową należy zapytać o wynajem własnoręcznie zbudowanej i przetestowanej bazy. Zaletą skorzystania z usług agencji będzie uproszczenie i przyspieszenie całego procesu. Odpowiednio dobra agencja, zajmie się wykonywaniem telefonów, wysyłką adresową i bezadresową. Na nasze żądanie może zostać także ręcznie zbudowana baza potencjalnych klientów. W tym przypadku możemy liczyć na znacznie większą skuteczność sprzedaży i trafienie „w punkt”.

Poprzedni artykułCo wpływa na cenę surowców i towarów? Poznaj najważniejsze wskazówki dotyczące inwestowania na rynku
Następny artykułUmowy elektroniczne – czy można zawrzeć umowę przez e-mail?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj