Filmy korporacyjne i wizerunkowe – wyróżnij się na tle konkurencji

Nie ma nas w Internecie, to oznacza, że nie istniejemy. W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy, gdyż szukając produktów lub usług zaczynamy właśnie od sieci. Z tego względu bardzo ważne jest stworzenie profesjonalnego wizerunku. Jak skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji? Z pomocą przychodzą filmy korporacyjne i filmy wizerunkowe.

Cel filmów korporacyjnych

Filmy korporacyjne stanowią odmianę filmów wizerunkowych, których istota polega na wzmocnieniu wizerunku marki. Przedstawiają produkty lub usługi danej firmy i ludzi, którzy je tworzą. Generują one około 80% ruchu w Internecie. Filmy korporacyjne, jak sama nazwa wskazuje, realizowane są dla dużych firm. Ich głównym zadaniem jest przedstawienie wizerunku przedsiębiorstwa, potencjału i podejmowanej działalności wśród potencjalnych klientów, pracowników czy akcjonariuszy. W taki sposób można promować firmę na targach, w social mediach oraz na kongresach.
Filmy korporacyjne wymagają nie tylko odpowiedniego przygotowania technicznego, ale przede wszystkim stworzenia dobrego scenariusza. Podstawę w ich tworzeniu stanowi odpowiednie zdefiniowanie celu. Zastanówmy się co, ma on dokładnie przynieść, np. wzrost świadomości marki wśród klientów, przyciągnięcie najlepszych pracowników czy zaprezentowanie misji firmy. Musimy także określić, do kogo chcemy trafić z przesłaniem. Innymi słowy należy określić grupę docelową i określić wiek, płeć oraz status społeczny jej uczestników. To wszystko stanowi podstawę do produkcji filmów. Najprawdopodobniej lekki, żartobliwy, zabawny film korporacyjny może odpowiednio nie trafić z przekazem do osób starszych.
Filmy wizerunkowe i korporacyjne mają ogromny potencjał. Niekiedy jedno potknięcie jest w stanie zniszczyć wizerunek budowany przez lata, a jego odbudowanie zajmuje wiele czasu. Dobry film wizerunkowy rozpowszechniony wśród klientów marki pomoże nam nawiązać z nimi relacje, nawet w czasie sytuacji kryzysowych.

Cel filmów korporacyjnych

Ile kosztuje?

Produkcja filmowa to ogromny obszar. Trudno jest także wskazać potrzebny budżet na ten cel. Można wyprodukować film za 1000 zł, jak i za 6 mln zł. Zazwyczaj firmy zajmujące się tego typu działalnością proponują kilka wariantów zróżnicowanych pod względem jakości i ceny.
Koszt filmu wizerunkowego zależny jest od końcowego efektu, który zamierzamy uzyskać. Najprostszy tego typu film można wyprodukować bez nakładu finansowego. W takim przypadku wystarczy dysponować smartphonem lub kamerą GoPro. Zmontowanie materiału można dokonać za pomocą dostępnych narzędzi, np. iMovie czy muzyce Creative common. Profesjonalna produkcja z mało skomplikowanym scenariuszem kosztuje kilka tysięcy złotych. Ważne jest jej zrealizowanie w ciągu dwóch dni zdjęciowych. Jeżeli dysponujemy większym budżetem na ten cel to, możemy pozwolić sobie na nieco więcej szaleństwa, np. profesjonalnych aktorów, animowane grafiki, atrakcyjną scenografię czy sprzęt najwyższej jakości. Koszt takiego filmu korporacyjnego zaczyna się od kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Employer branding

Employer branding pełni coraz ważniejszą funkcję. W czasach deficytu pracowników przedsiębiorstwa podejmują nowe sposoby ich pozyskania i przeznaczają na ten cel coraz więcej funduszy. Pracodawcy inwestują w filmy typu employer branding, będących odmianą filmów korporacyjnych. Są one tworzone z myślą o potencjalnych pracownikach. Przykładowo mogą one przedstawiać dzień z życia firmy czy pokazywać potencjał rozwojowy w niej dostępny. Zazwyczaj prezentują kulturę organizacyjną, atmosferę, relacje pomiędzy pracownikami. To wszystko ma na celu wzbudzenie chęci pracy w danej firmie.
Pamiętajmy także, aby określić, jaka jest pożądana grupa docelowa pracowników. Inny przekaz wymagany jest dla managerów wyższego szczebla, a inny dla studentów marzących o karierze w międzynarodowej korporacji.

Skuteczność filmów korporacyjnych

Skuteczność filmów korporacyjnych

Film korporacyjny niejako ociepla wizerunek przedsiębiorstwa. Od czego zależy jego skuteczność? Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim warto pamiętać o emocjach. Im więcej jest ich w filmie, tym dłużej pozostaje on w świadomości odbiorców. Najlepiej zapamiętujemy momenty, w których towarzyszą nam emocje. Dodatkowo powinien on zachęcać do działania, czyli przedstawić co odbiorca może zrobić po jego wyświetleniu. Przykładowo napisać komentarz, czy zapoznać się z oferowanymi przez markę produktami. Pamiętajmy także, aby przesadnie nie „szpikować” filmu treścią. Nie możemy naszym potencjalnym klientom przekazać wszystkiego w takiej produkcji filmowej. Jeżeli stworzymy zbyt długi przekaz to widz znudzi się nim, przestanie oglądać i nie osiągniemy planowanego celu. Lepiej wyprodukować krótszy filmik i skupić się na kilku najważniejszych cechach danej marki, jej sukcesach, najmocniejszych stronach.
Jest on bardzo skutecznym narzędziem dotarcia do świadomości, ale także podświadomości oglądającego. W ten sposób buduje lojalność klientów i skłania do zakupu wyrobów danej marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here