Chatboty w HR

Chatboty zyskują na popularności nie tylko jako doradca produktowy, bardzo dobrze sprawdzają się również w branży HR. Możliwość szybkiej komunikacji za pomocą czatu jest czynnikiem, który zachęca firmy do korzystania z tej formy kontaktu. Łatwość wdrożenia i powszechność tej formy jest dodatkową zaletą, ponieważ Chatboty porozumiewają się z rozmówcami za pomocą czatu umieszczonego na stronie www, dedykowanych aplikacjach lub mediach społecznościowych.

Specjaliści ds. HR wykorzystują Chatboty w następujących obszarach:

Planowanie i zarządzanie czasem – Chatboty doskonale sprawdzą się przy planowaniu spotkań, szkoleń, koordynowanu harmonogramów.
Dobór kandydatów – za pośrednictwem czatu osoba szukająca pracy może uzyskać bardziej precyzyjne informacje na temat oczekiwań potencjalnego pracodawcy. W celu sprawdzenia wiedzy i umiejętności Chatbot może np. udostępniać testy sprawdzające. Pozwala to ograniczyć napływ niespełniających oczekiwań zgłoszeń.
Wznowienia ofert pracy – po zakończeniu rekrutacji często zebrane podania pozostają zapomniane. Często wśród nich są takie, którym warto dać szansę przy kolejnej ofercie pracy. Informacja o wznowieniu oferty może być więc potem wysłana automatycznie do wybranych kandydatów.

Skuteczność w selekcji i pozyskiwaniu kandydatów przez Chatbota zawdzięczamy kilku czynnikom:

  • Prowadzi wstępną rozmowę z kandydatem zanim podejmie on decyzję o aplikowaniu do firmy.
    Chatbot identyfikuje rozmówcę na podstawie jego konta na Messengerze, co umożliwia rozmowę bez podawania adresu mailowego.
  • Chatbot Messenger umożliwia rekruterom wgląd do największej bazy kandydatów jaką jest Facebook, co pozwala na mało kosztowne pozyskanie kolejnych aplikacji.
  • Rozmowa z Chatbotem daje korzyści obu stronom, ponieważ udziela kandydatowi wielu istotnych informacji na temat firmy o warunkach zatrudnienia.

źródło: mysocialseller.com/

Chatboty Rekrutacyjne to doskonałe wsparcie w szukaniu nowych pracowników.
Są bardzo pomocne przy przeprowadzaniu rozmów wstępnych, zadając pytania, które dział HR może sprawdzić a następnie ocenić kandydata. Pozwala to zaoszczędzić czas i uniknąć niepotrzebnego stresu.

Boty nie tylko dają wiele korzyści przy pozyskiwaniu pracowników, są również bardzo pomocne w procesie ich wdrażania.
Sam proces szkolenia pracowników, przekazania niezbędnych informacji, dokumentów, może zostać przeprowadzony przez Wirtualnego Asystenta. Nierzadko Boty są wykorzystywane do przeprowadzania testów pracowniczych.

Chatboty wspierające rekrutację oraz wspierające kwestie kadrowe są coraz popularniejsze nie tylko za granicą lecz również coraz częściej możemy je spotkać w polskich firmach. Swoją popularność zawdzięczają temu, iż pozwalają zautomatyzować większość powtarzalnych procesów przy małych nakładach finansowych. W przeciwieństwie do człowieka Chatbot działa non stop o każdej porze dnia i nocy, jednocześnie prowadząc rozmowy z ogromną liczbą kandydatów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here