Czy agencja reklamowa pomoże Ci zwalczyć zły PR?

Czy agencja reklamowa pomoże Ci zwalczyć zły PR?

Agencje reklamowe to instytucje, które w swoim głównym założeniu mają za zadanie wypromować swoich Klientów – ich usługi bądź produkty. Ostatnimi czasy jednak pole działań agencji reklamowych mocno się rozrosło i zaczęły one również zajmować się PR-em. Czy tego typu instytucja faktycznie może zdziałać coś na tym polu?

Od kiedy Internet stał się głównym centrum marketingowym, coraz więcej agencji reklamowych poszerzyło spektrum swoich działań. Zajmują się one już nie tylko promowaniem Klientów w sieci, ale również działaniami wizerunkowymi oraz tworzeniem kampanii interaktywnych. Warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób działają agencje reklamowe na polu PR.

1. Prowadzenie profili w kanałach social mediów

Social media to w dzisiejszym świecie główne miejsce komunikacyjne ludzi. Swoje profile na Facebooku, Instagramie czy Twitterze posiadamy prawie wszyscy i aktywnie z nich korzystamy – czy to wstawiając własne posty, czy reagując na posty innych. Od kiedy biznes przeniósł się na pola social mediów, bardzo duże znaczenie zaczęło zyskiwać profesjonalne prowadzenie profili firm i marek oraz tworzenie zoptymalizowanych kampanii reklamowych. Tego zadania mogą podjąć się tylko specjaliści z dziedziny marketingu i PR.

Dzięki temu, że agencja reklamowa składa się z osób wykwalifikowanych i przygotowanych do tego, żeby zajmować się marketingiem oraz PR-em, możemy z zaufaniem oddać nasz profil firmowy pod skrzydła jej pracowników, którzy wchodząc w interakcje z naszymi fanami, będą dbali o to, aby nasz wizerunek był jak najbardziej korzystny.

2. A co w przypadku złego PR-u?

Często bywa też tak, że mimo dobrego prowadzenia profilu w mediach społecznościowych, powstaje kryzys wizerunkowy. Może on mieć różne podłoża – powstałe zarówno z naszej winy jak i niezależne od nas. Ostatecznie jednak schemat często wygląda bardzo podobnie – grupka fanów (lub nawet jedna osoba) niezadowolona z jakiegoś faktu rozpoczyna istną burzę w naszych social mediach, angażując w spór coraz więcej osób. Wreszcie kryzys może przybrać na sile i na zasadzie kuli śnieżnej wciągać kolejne rzesze użytkowników. Kolejny etap – naprawdę poważny – to ten, gdy o kryzysie piszą osobne media na niezależnych portalach.

Sprawę jednak da się załagodzić już w jej zalążku, jeśli tylko szybko zdecydujemy się poprosić o pomoc profesjonalną agencję reklamową jak np. Roxx Media z Krakowa. Wówczas możemy liczyć na to, że nasz wizerunek zostanie ochroniony, a kryzys zażegnany.

Poprzedni artykułJak tanio założyć sklep internetowy?
Następny artykułWydawnictwo Wiedzia i Praktyka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj