7 błędów w e-commerce, które pogrążą Twój biznes

Marketing e-commerce jest potrzebny, by osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej. Niestety, niewłaściwie przeprowadzona kampania przynosi skutek odwrotny. Oto 7 błędów w e-commerce, które mogą pogrążyć nawet najlepszy biznes.

  1. Nieodpowiednia częstość dokonywania wpisów w social media

Częstość dokonywania wpisów w social media powinna być dostosowana do wybranego kanału komunikacji i grupy docelowej. Na Facebooku dobrze sprawdzają się wielokrotne komunikaty w ciągu dnia, natomiast na Twitterze ważna jest duża liczba wpisów – im jest ich więcej, tym lepiej. Treści powinny być również dostosowane do grupy docelowej. Ważne jest dobranie odpowiedniego stylu, długości wpisów i stosowanie poprawnej, bezbłędnej polszczyzny.

  1. Brak reakcji na komunikaty od klientów

Jeżeli komunikaty pojawiają się tylko jednostronnie i marka nie odpowiada na pytania oraz reakcje grupy docelowej, jest to prosta droga do stworzenia negatywnego wizerunku firmy. Na profilu na Facebooku czy na Twitterze odbiorcy oczekują reakcji, dlatego jeśli marka ma mało czasu, by odpowiadać klientom powinna zdecydować się skorzystanie z pomocy agencji takich jak https://fastwhitecat.pl/.

  1. Skomplikowane i nieprzejrzyste zasady

Zasady konkursów, promocji i innych akcji organizowanych przez markę powinny być zrozumiałe i przejrzyste dla odbiorców. W przeciwnym razie dojdzie do nieporozumień, a akcja przyniesie więcej szkód niż pożytku.

  1. Nieodpowiednia reakcja na krytykę

Niekiedy produkt, usługa lub reklama zostaną źle przyjęte przez grupę docelową. Może się również zdarzyć, że bloger skrytykuje ofertę, a jego wpis zostanie rozpowszechniony wśród targetu marki. W takiej sytuacji najgorszym, co może zrobić krytykowana firma, jest uderzanie w osobę, która wystawiła negatywną opinię lub grożenie jej pozwem. Znacznie lepiej postawić jest na rzeczową polemikę.

  1. Brak pozycjonowania

Bez pozycjonowania strony internetowej niemożliwe jest zapewnienie satysfakcjonującego ruchu i sprzedawanie produktów. Działania SEO poprawiają widoczność strony w wyszukiwarce Google i sprawiają, że dociera się z ofertą do większej liczby odbiorców.

  1. Niewiele sposobów płatności i form dostawy

Grupa docelowa marki to zwykle osoby zamieszkujące w różnych częściach Polski, zarówno w miastach, jak i w małych miejscowościach. Korzystanie z oferty może być kłopotliwe, jeżeli sklep oferuje niewiele form płatności za towary i jedynie kilka sposobów dostawy zamówienia.

  1. Opóźnienia w realizacji zamówień

Tego punktu chyba nie trzeba tłumaczyć. Jeśli klient tygodniami czeka na zamówienie, z pewnością będzie niezadowolony. Powtarzające się sytuacje tego typu zniechęcają innych do składania zamówień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here