4 cechy, które musi posiadać dobry system CRM

4 cechy, które musi posiadać dobry system CRM

Systemy CRM to dziś codzienność. Posiada je praktycznie każda firma, której zależy na utrzymaniu dobrych relacji ze swoimi klientami. Decyzja o założeniu firmy powinna więc być równoznaczna z decyzją o inwestycji w takie oprogramowanie. Bez względu na to czy planujesz wdrożenie systemu CRM dla małej czy dla dużej firmy, musisz upewnić się, że spełnia on wszystkie warunki opisane w poniższym artykule.

System CRM – co to jest?

CRM to z angielskiego Customer relationship management. Systemy CRM to więc oprogramowanie informatyczne, którego nadrzędnym celem jest usprawnienie procesu obsługi klientów. Jest ono niezwykle przydatne zwłaszcza dla działów marketingu i sprzedaży, a także kadry zarządzającej. Nadrzędnym kryterium jego wyboru powinien być oczywiście jasno określony cel, jakiemu system ma sprostać. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

1. Personalizacja systemu

Inny system CRM sprawdzi się w agencji marketingowej, a inny w sklepie internetowym. Dlatego tak ważna jest możliwość dopasowania oprogramowania do potrzeb danej branży. Dużym plusem takiego systemu będzie więc personalizacja interfejsu czy możliwość samodzielnego dodawania różnych kategorii, które usprawnią wykonywanie codziennych obowiązków.

2. Intuicyjność

Systemy CRM mają ułatwiać pracę, a nie ją komplikować. To niezwykle ważne, aby oprogramowanie było przejrzyste i łatwe w obsłudze. Powinno być ono maksymalnie intuicyjne i dostosowane do użytkowników, żeby nie trzeba było tracić tak cennego czasu na dodatkowe szkolenia z obsługi systemu.

3. Integracja z innymi narzędziami

W każdej firmie na co dzień korzysta się z wielu różnych narzędzi. Innowacyjny system CRM powinien więc umożliwiać importowanie wszelkich baz danych oraz innych plików z komputera. Na wygodne korzystanie pozwoli także integracja z pocztą elektroniczną oraz innymi narzędziami, które ułatwiają nam pracę.

4. Dodatkowe funkcje

Większość dostępnych na rynku systemów CRM wykracza daleko poza relacje z klientami i oferuje użytkownikom szereg różnych udogodnień. Funkcja fakturowania i elektroniczne archiwum dokumentów to absolutna podstawa. Warto jednak zwrócić uwagę jeszcze na to, czy system posiada takie funkcje jak chociażby kalendarz, wewnętrzny komunikator czy książkę adresową z danymi kontaktowymi wszystkich pracowników. Połączenie tych elementów sprawi, że praca w systemie CRM będzie prawdziwą przyjemnością.

Pamiętaj, że źle dobrany system CRM może nie spełnić swojej roli, a nawet zahamować rozwój firmy. Dlatego weź sobie do serca powyższe rady i dokładnie przeanalizuj wszystkie oferty dostępne na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here